PRAVO NA PRISTUP INFORMACIJAMA
Pravo na pristup informacijama je pravo građana koje je zajamčeno međunarodnim i domaćim dokumentima, čije ostvarenje obuhvaća obvezu Doma za odrasle osobe Skupnjak kao tijela javne vlasti da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu te mogućnost pristupa informacijama putem zahtjeva korisnika.
Čl.5. st.3. Zakon o pravu na pristup informacijama (NN 25/13, 85/15) „Informacija je svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana(napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.“
Čl.5. st.1. Zakon o pravu na pristup informacijama (NN 25/13, 85/15) „Korisnik prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija je svaka domaća ili strana fizička i pravna osoba.“
OGRANIČENJA PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJAMA
Temeljem članka 15. zakona o pravu na pristup informacijama ( NN broj 25/13, 85/15) Dom za odrasle osobe Skupnjak može uskratiti pravo na pristup informacijama.
UPUTE ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA INFORMACIJE
Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija ostvaruje se podnošenjem pisanog zahtjeva Domu ili usmenim putem.
Obrazac zahtjeva se nalazi pod: „Obrasci“
Podnošenje zahtjeva:
– pisanim putem na adresu:
Dom za odrasle osobe Skupnjak
Šulinec 2b
10 380 Sveti Ivan Zelina
n/r službenika za informiranje
– putem elektroničke pošte: info@domskupnjak.hr
– telefonom na broj: 01 2060 064
– fax: 01 4001 493
Usmeno postavljene zahtjeve primat će službenik za informiranje
Ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10 – 12 sati
Napomena: putem ovih adresa (pisano, e-mail) zaprimaju se isključivo zahtjevi upućeni putem obrasca „Zahtjeva za pravo na pristup informacija“ i/ili „Zahtjeva za dopunu ili ispravak informacija“ i „Zahtjeva za ponovnu uporabu informacija“.
Pisani zahtjev za pristup informacijama obavezno mora sadržavati:
– naziv i sjedište tijela javne vlasti kojem se zahtjev podnosi,
– podatke koji su važni za prepoznavanje tražene informacije,
– ime i prezime i adresu fizičke osobe podnositelja zahtjeva, tvrtku, odnosno naziv pravne osobe i njezino sjedište
Podnositelj zahtjeva nije obvezan navesti razloge zbog kojih traži pristup informaciji, niti je obvezan pozvati se na primjenu Zakona o pravu na pristup informacijama.
Informaciju možemo učiniti dostupnom na jedan od sljedećih načina:
– neposrednim davanje informacije
– davanje informacije pisanim putem
– uvidom u dokumente i izradom preslika dokumenata
– dostavljanjem preslika dokumenata
– na drugi prikladan način
Odgovor na Vaš usmeni ili pisani zahtjev za pravo na pristup informacijama proslijedit ćemo u zakonski propisanom roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva.
Napomena: Dom za odrasle osobe Skupnjak obračunati će visinu naknade stvarnih i materijalnih troškova i troškova dostave informacije sukladno Kriterijima za određivanje visine naknade stvarnih i materijalnih troškova i troškova dostave informacije (NN 12/14).
Obrasci:
– Zahtjev za pravo na pristup informacijama
– Zahtjev za dopunu ili ispravak informacija
– Zahtjev za ponovnu uporabu informacija
– Odluka o imenovanju službenika za informiranje
– Odluka o imenovanju zamjenika službenika
– Naknada za pristup informacijama
Prilikom podnošenja zahtjeva nije potrebno platiti dodatnu naknadu uz obrazac.
IZVJEŠĆA O PROVEDBI ZAKONA O PRAVU NA PRISTUP INFORMACIJAMA
UPITNIK ZA SAMOPROCJENU